Japonska glasba 3

Japonska glasba 3

Ure predavanj: 0

Ure seminarjev: 0

Ure vaj: 30

ECTS točke: 3

Nosilec/izvajalec: doc. dr. Hrvatin Klara

Uvod v japonsko avantgardno umetnost s poudarkom na umetniško gibanje Sogetsu (1958-1971), ki je ključnega pomena za nadaljnji razvoj japonske tako glasbene kot drugih umetnosti.
Opredelitev umetniškega gibanja Sogetsu ter njegovega prostora SAC (Umetniški center Sogetsu); študentje spoznajo dela narejena pod okriljem centra, kot so filmska glasba, grafične partiture ter »hepeningi« v sodelovanju z danes priznanimi japonskimi umetniki, kot so med drugimi skladatelj Toru Takemitsu, direktor centra Hiroshi Teshigahara, pisatelj Kobo Abe, animator Yoji Kuri, grafični oblikovalec Kohei Sugiura itd.

Tsurumi, Shunsuke. Cultural History of Postwar Japan, 1945-1980. Routledge, 2010. https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=e000xww&AN=34311… 

Hrvatin, Klara. 2023. “The Collaboration behind Takemitsu’s Film Music for Otoshiana (1962).” International Review of the Aesthetics and Sociology of Music 54, no. 1 (2023): 87–106. https://www.jstor.org/stable/48732225

2021. “Exception to Toru Takemitsu’s Oeuvre: Theater Piece Blue Aurora.” International Review of the Aesthetics and Sociology of Music 52 (1): 133–46. https://www.jstor.org/stable/27032561

2018. Sogetsu Art Center’s Invitation Letters to International Composers. Musicological annual LIV/1: 59-74. https://doi.org/10.4312/mz.54.1.59-73 

2018. Prostorje kot kulturni proizvod : refleksija na današnje prostorje japonskega avantgardnega gibanja v šestdesetih letih dvajsetega stoletja. Azijske študije 6 (1): 119-136. https://journals.uni-lj.si/as/article/view/7513/7428  

2017. Ko bom velik, bom umetnik : eksperimetalni peskovnik japonske avantgarde. Azijske študije 5 (21): 243-269. https://journals.uni-lj.si/as/article/view/7050/0 

2016. ‘Sanjski grad vsakega umetnika’ – Japonski avantgardni center v 60. letih 20. stoletja. Azijske študije 4 (2): 183–201. https://journals.uni-lj.si/as/article/view/6357/6686