Kontakt
+386 1 2411 154
zan.lep@ff.uni-lj.si
Govorilne ure
po dogovoru
Kabinet
125
+386 1 2411 154
zan.lep@ff.uni-lj.si
po dogovoru
125
Žan Lep je docent za socialno psihologijo in znanstveni sodelavec, ki je doktoriral na področju razvojnopsiholoških študij. Na Oddelku za psihologijo Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani, kjer je diplomiral in magistriral, poučuje predmete s področij socialne in ekonomske psihologije, v Centru za uporabno epistemologijo Pedagoškega inštituta pa raziskuje. Je vodja Laboratorija za socialno psihologijo in politike, Katedre za socialno psihologijo in namestnik predstojnice Oddelka za psihologijo UL FF.
Pri svojem raziskovanju se ukvarja predvsem s preučevanjem motivacijskih in kognitivnih temeljev odločanja in vedenja, povezanega s širšimi področji državljanskega delovanja in udejstvovanja, politike, denarja in zdravja, ki nam lahko pomagajo razumeti kompleksne družbene procese v sodobni družbi.
Redno objavlja v domačih ter odmevnih tujih znanstvenih časopisih in monografijah, sodeluje v organizacijskih in znanstvenih odborih konferenc ter deluje kot recenzent za različne znanstvene časopise in natečaje. Je član različnih strokovnih združenj in alumen Junior Researcher Programme, v okviru katerega je vodil svoj razikovalni projekt. Uredil je dve znanstveni monografiji, objavil več kot 40 znanstvenih člankov in poglavij, deluje pa tudi v uredniškem odboru znanstvenega časopisa European Journal of Psychology Open. Za svoje raziskovalne in pedagoške dosežke je prejel Svečano listino Univerze v Ljubljani za mlade visokošolske učitelje ter viskošolske sodelavce.
Verjame, da lahko in morajo znanstvene ugotovitve prispevati k pozitivnim sprembam v družbi, zato se mu zdi pomembno, da te redno deli z različnimi javnostmi. Domače se počuti v interdisciplinarnih raziskovalnih skupinah in sodeluje v številnih domačih in mednarodnih projektih projektih. Je član upravnega odbora COST projekta in vodja projekta bilateralnega sodelovanja z raziskovalci iz Univerze v Banjaluki, v katerem raziskujejo (politične) identitete mladih ter njihovo povezanost s prosocialnim in trajnostnostnim vedenjem.
Lep, Ž. (2024). Pristrasnost ishoda i pristrasnost propuštanja: nije uvek sve dobro kada se dobro završi. V K. Damnjanović (ur.), Zbirka kognitivnih pristrasnosti i pogrešaka (str. 347–368). Heliks. https://doi.org/10.31212/kogn.prist.2024.lep.18
Babnik, K., in Lep, Ž. (2024). Psychological factors and determinants of sustainable behavior: models, mechanisms, and socialization agents. V T. Žiljak, P. Ristord, N. Alfirević in J. Pavičić (ur.), Lifelong learning for green skills and sustainable development: Southern European perspectives (str. 125–144). Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-031-66947-7_11
Zupančič, M., in Lep, Ž. (2024). Predicting satisfaction with money management and life satisfaction in parents of emerging adult students. Journal of adult development. https://doi.org/10.1007/s10804-024-09476-9
Ruggeri, K., Stock, F., Haslam, S.A., Capraro, V., Boggio, P., Ellemers, N., Cichocka, A., Douglas, K. M., Rand, D. G., van der Linden, S., Cikara, M., Finkel, E. J., Druckman, J. N., Wohl, M. J. A., Petty, R. E., Tucker, J. A., Shariff, A., Gelfand, M., … Lep, Ž., … Van Bavel, J. J., in Willer, R. (2024). A synthesis of evidence for policy from behavioural science during COVID-19. Nature, 625, 134–147. https://doi.org/10.1038/s41586-023-06840-9
Alfirević, N., Arslanagić-Kalajdžić, M., in Lep, Ž. (2023). The role of higher education and civic involvement in converting young adults’ social responsibility to prosocial behavior. Scientific Reports, 13, članek 2559. https://doi.org/10.1038/s41598-023-29562-4
Zupančič, M., Poredoš, M., in Lep, Ž. (2023). Intergenerational model of financial satisfaction and parent-child financial relationship. Journal of Social and Personal Relationships, 40(8), 2568–2591. https://doi.org/10.1177/02654075231153352
Lep, Ž., in Zupančič, M. (2023). Civic identity in emerging adulthood: Validation of the civic identity status scale. European Journal of Psychological Assessment, 39(2), 114–123. https://doi.org/10.1027/1015-5759/a000696
Ruggeri, K., Panin, A., Vdovic, M., Većkalov, B., Abdul-Salaam, N., Achtenberg, J., Akil, C., Amatya, J., Amatya, K., Andersen, T., Aquino, S., Arunasalam, A., Ashcroft-Jones, S., Dahl Askelund, A., Ayacaxli, N., Bagheri Sheshdeh, A., Bailey, A., Barea Arroyo, P., Basulto Mejia, G., Benvenuti, … Lep, Ž., … Garcia-Garzon, E. (2022). The globalizability of temporal discounting. Nature Human Behavior, 6, 1386–1397. https://doi.org/10.1038/s41562-022-01392-w
Lep, Ž., Zupančič, M. in Poredoš, M. (2022). Saving of freshmen and their parents in Slovenia: Saving motives and links to parental financial socialization. Journal of Family and Economic Issues, 43, 756–773. https://doi.org/10.1007/s10834-021-09789-x
Lep, Ž., in Kirbiš, A. (2022). Political orientation in youth beyond the left-right divide: Testing a three-factor model of political orientation and its relatedness to personal values. Journal of Youth Studies, 25(8), 1088–1107. https://doi.org/10.1080/13676261.2021.1939285
Boštjančič, E., in Lep, Ž. (ur.) (2022). Kako (še) spodbujati zaposlene: nov izbor psiholoških pristopov od A do Ž. Založba Univerze v Ljubljani. https://doi.org/10.4312/9789617128529
Lep, Ž., in Hacin Beyazoglu, K. (ur.) (2020). Psihologija pandemije: posamezniki in družba v času koronske krize. Znanstvena založba Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani. https://doi.org/10.4312/9789610603979
© Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani, Vse pravice pridržane.
Dostopnost Piškotki Oblikovanje in razvoj: ENKI